Ruta modernista per l'avinguda Tibidabo

El dia 23 vam fer una ruta turística dels edificis modernistes de l´avinguda Tibidabo. Els nostres guies es deien Jaume i Genisa.
🏃La ruta va començar a la plaça Kenedy. Al mig hi ha 3 columnes que simbolitzen on s'ajunten els pobles Sant Gervasi, Horta i Barcelona.
Plaça Kenedy

L'avinguda Tibidabo fa 1'5km. de llarg i té 100m. de desnivell. Antigament hi passaven 2 rius. És una avinguda molt ampla i les cases que podem trobar eren cases d'estiueig de la gent rica. El que va tenir la idea de construir aquestes mansions va ser el Dr. Andreu, un metge que va inventar unes pastilles per la tos i va fer molts diners.

El  Dr. Andreu volia que l´avinguda Tibidabo fos com un boulevard de Paris. Molts dels edificis eren modernistes. Els edificis modernistes tenen molts colors, molts motius decoratius, hi han escultures a la façana, trencadissos, rajoles de colors, forges de ferro treballades, vidrieres, etc.

🏢El primer edifici que trobem es La Rotonda, era un hotel i ara son oficines.
La Rotonda

A la façana hi trobem quatre escultures que simbolitzen les quatre estacions, primavera,estiu, hivern i tardor. També hi trobem el Déu del vent. A dalt de tot hi ha una cúpula de colors. Aquest edifici van trigar 12 anys en construir-lo.

🏡Més amunt hi trobem la casa del músic Enric Granados, només hi queda la façana.

Hi ha unes figures que representaven les muses de les arts culturals.  Hi havia un petit teatre on feien concerts de piano. El Dr. Andreu tenia 3 filles i volia que aprenguessin a tocar el piano, per això li va regalar la casa a Enric Granados, a canvi de classes de piano.  L'ajuntament volia destruir la façana i el veïns no li van deixar.

🏩Aquesta era la casa del Dr. Andreu, encara que no sigui modernista. S'assembla més a les del boulevard de París, la segona era la casa d'una de les seves filles.

🏫També hi trobem una casa que es diu la Mona de pascua, és una casa modernista diferent. La porta d'aquesta casa té forma de flor, recorda a l'art àrab.

Mona de pascua

🏯La següent casa que vam veure va ser el Frare blanc. Va ser la primera casa que es va construir a l'avinguda Tibidabo.

Frare blanc

Era una masia de pagès, després va ser un convent de monjos que vestien de color blanc. La casa la va reformar el mateix arquitecte que el de la casa Mona de pascua, per això també recorda a l'arquitectura àrab. Van trigar 10 anys en reformar-la.

L'ajuntament li va donar un premi al millor edifici de BCN, el té a la façana.

A la façana també té un rellotge de sol i són molt bonics els trencadissos del sostre.

🏤🏠Aquí trobem dues cases diferents, es van edificar conjuntament per Bernat i Greus.

A la primera estan les quatre estacions pintades a la paret, cada una en una façana. També podem veure les verges de ferro molt treballades. En aquestes torres encara hi viu gent .

🌳🌼🌿Per últim vam visitar el parc de la Tamarita. Era el jardí d'una casa particular, feia 2 hectàrees. És un jardí romàntic, caracteritzat per molts arbres, moltes fonts i escultures.

Al parc podem trobar 5 escultures que representen els 5 continents. Hi ha un edifici en el parc que durant la guerra civil era un centre de detenció i tortura, ara es una universitat. Al parc podem sentir ocells i el soroll de l'aigua.

😀La ruta guiada ens va semblar molt interessant i vam aprendre moltes coses que no sabíem. Us recomanem fer la ruta. La Genisa i el Jaume ens ho van explicar molt bé, fan fer un joc i vam estar molt interessats en totes les explicacions.